Welcome to my world~

欢迎光临寒舍~ 哈哈……很有古代的feel吧?

Tuesday 4 August 2009

It's amazing

My mood started to turn down again. Avoid waking up in the mornings just because I fear myself being rejected. And when I tend to complain about the world again, I came by this e-mail from Kim Ying. It was almost the same as the SMS from Sing Teck, so I didn't really take great care reading carefully. I just smile at those sentences until the last line is revealed. Can't help grinning and being amazed at God's timing. Okay, this is part of it:

Life Is a Gift
生命是一份禮物
Today before you say an unkind word - Think of someone who can't speak.
今天,當你要講一句不善之言--請想想那些無法講話的人
Before you complain about the taste of your food - Think of someonewho has nothing to eat.
當你要埋怨食物的味道時--請想想那些沒有食物吃的人
Before you complain about your husband or wife - Think of someonewho's crying out to GOD for a companion.
當你要埋怨你的先生或太太時--請想想那些在向上天哭訴要一個伴侶的人
Today before you complain about life - Think of someone who died too early on this earth.
今天,當你要埋怨生活時--請想想那些太早離開人世間的人
Before you complain about your children - Think of someone who desires children but they're barren...
當你要埋怨小孩時--請想想那些渴望小孩而無能生育的人
Before you argue about your dirty house someone didn't clean or sweep - Think of the people who are living in the streets.
當你要爭論沒有人清理屋子時--請想想那些住? 诮诌叺娜?
Before whining about the distance you drive- Think of someone whowalks the same distance with their feet.
當你在哀訴駕駛的路程--請想想那些同樣的路程以代步的人
And when you are tired and complain about your job - Think of the unemployed, the disabled, and those who wish they had your job..
當你很疲備而埋怨工作時--請想想那些無工作,殘疾的,及那些多麼希望擁有你這份工作的人!
But before you think of pointing the finger or condemning another - Remember that none of us is without sin.
當你想要指著人或互相譴責時--請記得沒有一個人是無罪
My favourite is this ~
And when depressing thoughts seem to get you down - Put a smile on your face and think: you're alive and still around.
當壓抑的念頭讓你無法振作時--請你笑一笑想想:你還活著存在世
It seems so easy to blame God for the unhappiness, but it's so difficult to give thanks to the Lord for his blessings.
It seems so easy to whine everyday with tears, but it's so difficult to treat yourself nicely with a warm smile every morning.
Is this true?
Give it a deep thought.
ps:等了许久,终于允浩又上报了!呵呵……很开心看到他的照片,可是……标题……有点……呃……那个……《允浩自爆压力大,曾差点患忧郁症》。是说去日本时举目无亲,又不会日语,沟通和日常生活带给他们很大的压力。吖我就想起啊,他的粉丝/后援会主席曾联同另两个会员去给各大报馆送食物,请各记者高抬贵手,写他主演新戏的新闻时多多支持肯定。有关消息还说,这不是第一次有粉丝这么做。别的艺人甚至有粉丝送食物给整个剧组(工作人员最开心,因为食物比普通便当好吃很多XD)我不懂他们的想法啦……如果是我,我会觉得压力很大诶……感觉上in progress的东西要低调一点,等成品出来了在轰炸还来得及,起码过程中可以尽力发挥。还是我这种心态就是不适合当明星的?哈哈……
ps又ps:话说,我最近都很“积极”去kanahagino(对了小妹,你懂这个名字是什么意思吗?)的部落格留言,可是不论他/她(直觉告诉我是个女生)怎么说,我还是很爱我们家允浩(不要K我啊……小妹不也把孙自佑纳为自家的咯?)哈哈……SuJu是很可爱又很搞笑啦,Kibum嘛长的足帅一下,我还是比较喜欢DBSK诶~
ps再ps:有一刹那,我想起Jian Ang……
再接再厉地ps:昨天看SuJu的EHB(exploration of the human body)节目时,因为太好笑,做了很丢脸的事,才发现……原来……有些人的留言……是真的!体会到了 【汗】

2 comments:

  1. 我还看到forum讲tvxq要解散。。。也不懂是真是假。。
    嘛我比较喜欢在中耶。。。很可爱啊他~不过我家自佑最~可爱了~~

    那个字我也不懂是什么意思。。。

    ReplyDelete
  2. 是啊……有关详情就去看我很努力打的新稿吧!

    在中让我想起H.O.T的文熙俊(moon heejun),所以我曾经不太喜欢他……呵呵……纯属个人感觉,现在觉得他们都很不错……(ps:文熙俊变超多诶……我相信他们说他罹患某种病,好像是什么肝炎)

    我上网查查,好像是某个anime的女主角名字……

    ReplyDelete

What time is it now? 童鞋,记住:一寸光阴一寸金~

Canberra

Sibu