Welcome to my world~

欢迎光临寒舍~ 哈哈……很有古代的feel吧?

Monday 21 December 2009

原来 系列 之:我也是这种人

很常看到或听到别人说大人骗小孩,问是一回事,做是另一回事。我一直都觉得我应该跟这搭不上边,一直到星期三……

话说,当天是我五姨和表弟回JB的日子,于是我们决定请他们吃午餐(对,就是我请,但是用妈咪的钱)。到了新的星光,我就问我表弟啊:“What do you want to eat? Pizza Hut or KFC?” 他很认真地想了想:“Erm……Brabra jie jie, I want to eat KFC……”“Oh…(心理os:怎么办?我们明明想好了是想吃Pizza Hut的)Let’s ask Florence yi yi, see what she says……Mum! Desmond says he want to eat KFC eh……”“Huh? No no no, anong, we are going to eat Pizza Hut……Here!The door is here!”“But……”“Desmond, we are going to eat Pizza Hut. Go back JB mummy treat you to eat KFC, ok?”

看到我表弟有一点点失望+reluctant,我赫然发现,我也是那种问了不算数的人(?!)

后来我们顺便去逛逛减价区,我又问了表弟:“Is there anything you still need?Wow! 笔芯笔on sale eh!”“Erm……I don’t have a new school bag and 笔芯笔……”“Oh, school bag ah? I still got a lot at home, I’ll give you mine。 笔芯笔……Primary 1……I don’t think you’ll need it。 Last time I only get mine sometime in Primary 3。 You wait for another 2 years。”“Huh?”(再次失望)

现在回想起来……我真的是问来syok sendiri的。整个对自己不谅解……

No comments:

Post a Comment

What time is it now? 童鞋,记住:一寸光阴一寸金~

Canberra

Sibu