Welcome to my world~

欢迎光临寒舍~ 哈哈……很有古代的feel吧?

Saturday 4 December 2010

年终工程第十七弹:Misha Omar《Bunga-bunga Cinta》

嗯……算是我会唱的第一首马来流行歌吧?



歌词与翻译:
Hmmm.oh...
Dikalaku kesepian (在寂寞的时候)
Dihanyut ombak nan resah (被烦恼的浪淹没)
kau mengubati kerinduan(你医治了我的思念)

Dikalaku keresahan (在烦躁的时候)
Dihanyut malam nan gelap(被黑夜淹没)
Kau menerangi hidupku(你照亮了我的生活)

(1)
Kini Segalanya telah berubah(现在一切都已变)
cintaku hanya memori indah(我的爱只是美丽的回忆)
Ku ditinggalkan kesepian(我被丢弃在寂寞了)
Pilu hatiku(我的心好痛)
(2)
Kembalilah kepadaku(回到我身边吧)
Selamilah jiwa ini yang terluka(安抚这个受伤的灵魂吧)
Ikatan kita berdua(我们的结/缘)
(3)
Sayangilah diri ini (疼爱这个人吧)
Belailah jiwa nan sepi(爱抚这个寂寞的灵魂吧)
Kelayuan...Dedaunan keguguran(枯萎……枯叶掉落)
Dahan nan kerapuhan(脆弱的树枝散落)
Bunga2 cinta...layu dipusara(爱的花朵……枯萎在坟墓)
Hmmm...hmmm...

Dikalaku kerinduan (在寂寞的时候)
Dihembus angin nan pilu(被悲伤的风轻拂)
Kutatapi wajah dirimu(我看着你的脸、你的身)

Dikalaku keseorangan (在独自一人的时候)
Di hanyut asmara cinta(被爱恋淹没)
Kau membelai jiwaku ini(你安抚我的灵)

(repeat1,2,3)

Hanya satu ku pinta oh darimu(我只向你请求一件事)
Hargailah cinta kita oh..(珍惜我们的爱吧)
Gelora menikam jiwa ini(海浪刺穿我的灵)
Melanda di hati ini(拍打在我的心上)
Deraian cinta yang suci (一连串纯真的爱)

No comments:

Post a Comment

What time is it now? 童鞋,记住:一寸光阴一寸金~

Canberra

Sibu